Ravijärjekorra pidamise reeglid (alus: sotsiaalministri 21.08.2008 vastu võetud määrus nr 46 « Tervishoiuteenuse kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded »)
Hortus Medicus peab ravijärjekorda elektroonselt infosüsteemis E-kliinik. Võimalik on registreeruda ka telefoni või e-posti teel.
Ravijärjekorda registreerib patsient (läbi broneerimissüsteemi või digiregistratuuris),tervishoiuteenuse osutaja või juurdepääsuõigusega töötaja. Patsiendi registreerimisel ravijärjekorda, kantakse ravijärgekorda järgmised andmed:
1. patsiendi ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg;
2. planeeritav vastuvõtu aeg
3. planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus (diagnoos, uuringu või protseduuri nimetus);
4. patsiendi kontaktandmed (telefon ja e-posti aadress);
5. patsiendi ravijärjekorda registreerimise kuupäev;
6. ravijärjekorras muudatuste tegemise (ravijärjekorras ette- või tahapoole viimise või ravijärjekorrast väljaarvamise) kuupäev ja põhjus;
7. ravijärjekorda panemise põhjuse kood1, kui ooteaeg ületab Eesti Haigekassa nõukogu poolt kinnitatud ravijärjekorra maksimumpikkust;
8. märge, et patsienti on teavitatud ravijärjekorras muudatuste tegemisest.
Patsiendi ravijärjekorda registreerimine on tagatud telefoni või e-posti või Interneti vahendusel kõigil tööpäevadel ajavahemikus kella 9.00–17.00. Esimesel pöördumisel registreeritakse nimetatud ajavahemikus saabunud ravijärjekorra taotlused olenemata ravijärjekorra pikkusest ja muudest asjaoludest.
Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda, saab patsient kirjaliku teatise, mis sisaldab tervishoiuteenuse osutamise aega ja tervishoiuteenust osutava tervishoiutöötaja nime ja telefoni numbrit.
Ravijärjekorras muudatuse tegemisel kohustatub Hortus Medicus patsiendile muudatustest teatama hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest.
Kui ravijärjekord on pikem kui kuus kuud, siis kohustub Hortus Medicus patsienti teavitama teenuse osutamise ajast ja kohast üks kuu enne tervishoiuteenuse osutamist.